октября 18, 2011

Нова валюта інтернету – ретвіти і лайки


Слово “нова валюта інтернету” у відношенні до Facebook та Twitter вперше вжив, здається, Ярослав Ажнюк у одній із своїх презентацій. Сьогодні я б хотів детальніше розповісти про це поняття – чому воно стало важливим, та як його використовують на практиці в Україні та світі.



Як я вже багато разів казав, соціальні медіа дали нам чудову можливість – виміряти реальну популярність контенту, який публікується в інтернеті. Не зважаючи на те, що ця монета має й зворотній бік – цей бік також корисний. В першу чергу для авторів – адже якщо вони дійсно хочуть писати цікаво та якісно, соціальні медіа дають можливість наочно побачити, що користується попитом в читачів, а що ні.


Лічильники з кількістю ретвітів та лайків де-факто стали лічильниками популярності. Кожен з них – це не просто констатація факту, що десь на якомусь сайті є стаття. Це конкретна рекомендація людини, яка ніби каже своїм друзям та фоловерам: “Зайдіть, подивіться, я раджу вам цей контент”. І чим більшою буде кількість лайків, тим більша аудиторія інтернету побачить цю рекомендацію. Висновок – не приховуйте від людей цих інструментів, дайте їм можливість одразу поділитися матеріалом, яким вони зацікавились.

Варто додати, що нещодавно Facebook змінив свою політику щодо кнопки Like. Якщо раніше при її натисканні на сайтах в інтернеті у профіль користувача виводилось лише одне малопомітне речення, то зараз кожен лайк показується більш повноцінно. На сторінці користувача у Facebook буде вказано і заголовок статті, її короткий опис, та зображення за наявності. Таким чином кнопка Like повністю перейняла функціонал, який колись був у кнопки Share, яку адміністрація Facebook вирішила закрити.

Тепер хочу згадати і про іншу особливість лайків і ретвітів, яку я запримітив нещодавно. У зв’язку з трагічними подіями в Японії, в інтернеті розгорнулася ціла кампанія по допомозі постраждалим районам та розпочався збір пожертвувань для різноманітних організацій. Чи не вперше за всю історію соціальних мереж лайки і ретвіти вирішили використати як основний інструмент для збору коштів.



Перша кампанія – це збір коштів від громадської організації Explore.org, яка створила сторінку Dog Bless You і пообіцяла переказати по $1 за кожен лайк цієї сторінки на додачу до початкових $100 тисяч. На даний момент шанувальниками сторінки стали понад 160 тисяч користувачів Facebook, і це означає, що як мінімум $260 тисяч буде переказано на користь організації, що проводить рятувально-пошукові роботи в завалах з використанням спеціальних собак. Віртуальний механізм отримав цілком матеріальні результати.

Компанія Microsoft також зробила спробу використати силу соціальних медіа для допомоги жертвам цунамі в Японії. В твітер-екаунт пошуковика Bing компанія оголосила, що передасть по $1 за кожен ретвіт цього повідомлення у відповідні фонди пожертв. Реакція твітер-спільноти була дещо іншою – хоч ретвітів дійсно було зібрано багато, користувачам не сподобалась ця ідея. Відомий американський комік Майкл Лан Блек звинуватив корпорацію в піарі на трагедії, повідомивши про це 1,6 млн фоловерам.

Ці два приклади яскраво ілюструють, що ретвіти і лайки можна використати не лише в якості довгострокових інструментів для онлайн-ЗМІ та блогів, а і для короткочасних потреб.



Таких проектів довго шукати і не треба: буквально нещодавно в українському інтернеті почалася акція від компанії McDonald’s: будь-який користувач Twitter або Facebook може отримати безкоштовний сніданок в мережі ресторанів, який складе собі сам. Оплатити його можна власними повідомленнями, якщо вони наберуть хоча б 3 ретвіти або 10 лайків. Результати кажуть самі за себе – за перші дві доби сертифікати на безкоштовні сніданки в McDonald’s вибороли понад 1100 осіб.

1 комментарий:

andrey комментирует...
Этот комментарий был удален автором.